Co neříkat před člověkem s PPP

25. prosince 2007 v 20:08 | http://proanablog.blog.cz |  ->ANA<-
  • Tady si sedni a jez jako normální člověk.
    Reakce: jen tím přítelkyni připomínáte, že její chování není v normě, což ví mnohem lépe než vy. Jenom posilujete její opovržení vlastní osobou.
  • Vypadáš strašně! Jsi jako smrtka!
    Reakce: právě jste úspěšně posílila její nespokojenost s vlastním tělem.
  • Uvědomuješ si vůbec, jak svým chováním ničíš lidi kolem sebe?
    Reakce: vás snad pocity viny motivují k jídlu?
  • Co jsi dneska jedla?
    Reakce: touto otázkou jí stavíte do neřešitelné situace. Buď bude lhát, abyste měla radost, nebo vám sdělí pravdu, za kterou se stydí a o níž ví, že vám žádnou radost neudělá.
  • Copak ty neumíš číst čísla na váze?
    Reakce: ne, neumí! Její vnímání vlastního těla je patologicky posunuté.
  • Teď jsi nejštíhlejší, co jsem tě kdy viděla!
    Reakce: právě našla jediného člověka, který jí chorobu schválil. Teď se pustí do hubnutí s ještě větší vervou.
  • Ty se tím chceš dělat zajímavou, nebo co?
    Reakce: vůbec jste nepochopila problémy poruch příjmu potravy.
  • Jestli mě máš ráda, tak s tím přestaneš! Případně: Dávám ti měsíc na to, abys se sebou něco udělala!
    Reakce: oba projevy mají stejnou logiku jako věta: jestli ti na mně záleží, tak s tím zápalem plic (zlomenou nohou, ledvinovou kolikou, angínou apod.) ihned přestaneš!
  • Prosím tě, najez se! Vždyť musíš mít hlad!
    Reakce: nejenže se nepustí do jídla, ale ještě vás zařadí do skupiny lidí, před kterými je nutno mít se obzvlášť na pozoru.
  • Když nebudeš jíst, nikdo tě nebude mít rád!
    Reakce: bez komentáře
 

Hlášky=)

25. prosince 2007 v 20:00 | http://proanablog.blog.cz |  ->ANA<-
  1. Chceš jídlo? Podívej se na ty STEHNA!
  2. Jediná svoboda, která nám zbyla, je svoboda hladovět.
  3. Kosti definují, kdo opravdu jsme, tak je ukažte.
  4. Vážně chceš vážit tolik po zbytek svého života!?!?
  5. Podléhání jídlu ukazuje slabost, buď silná a budeš lepší než kdokoliv jiný.
  6. Stravování špatnými jídly mi pomohlo nabrat váhu.
  7. Jez míň, važ míň.
  8. Jídlo je jediné, čeho se musíme vzdát.
  9. Požádej mě, abych ti ukázala dokonalost, a já ti ukážu štíhlou holku.
  10. Hladovění není bolest, je to lék.
  11. Jez abys žila, nežij abys jedla.

Modlitbička...=)

25. prosince 2007 v 19:52 |  ->ANA<-
Lehám si do postele jako tučné, ale spokojné děvče, neboť vím, že jsem dnes udělala všechno pro splnění mého snu. Teším se na ráno a na celý nasledující den, protože vím, že díky dnešku budu krásnější a chudší. Zítra se však budu snažit ješte o něco víc, abych si zajistila lepší následující den. Pokojně se odevzdám do Aniných rukou, neboť vím, že Ona na mě dohlédne, postará se o mě a nenechá mě znova padnout na dno. Ona jediná ví, co je pro mě nejlepší a já ji budu následovat, kamkoli bude chtít.
Nemůžu se dočkat následujícího dne, neboť každou sekundou jsem stále blíže a blíže svému cíli. Dnes jsem byla blíž než včera a zítra budu blíž než jsem byla dnes..
 


Dopísek od Any

25. prosince 2007 v 19:32 |  ->ANA<-
Dovol mi představit se. Jmenuji se Ana , nebo jak mě nazývají lékaři a jiní, Anorexia. Moje celé jméno zní Anorexia Nervosa, ale můžeš mi říkat Ana. Myslím, že se můžeme stát dobrými partnery. V blízké budoucnosti do tebe budu investovat hodně svého času a totéž očekávám od tebe.

V minulosti jsi slyšela své učitele a rodiče jak o tobě mluví jako o zralé a inteligentní osobě s tolika možnostmi. Kam se to podělo, mám se ptát? Nikdy nic z toho nebylo! Nejsi dokonalá, dost se nesnažíš a navíc ztrácíš čas přemýšlením a mluvením s přáteli nebo kreslením! Tyhle slabosti ti nebudou povoleny.

Tví přátelé ti nerozumí, nejsou k tobě upřímní. Kdysi, když se nejistota vkrádala do tvé mysli a ty ses jich zeptala, "Jsem…tlustá?" a oni odpověděli "Ale ne, jistěže ne" Tys věděla, že lžou! Jen já ti říkám pravdu. Tvoji rodiče, škoda mluvit! Víš, že tě milují a starají se o tebe, ale část toho je jen proto, že to jsou rodiče a že je jejich povinností to dělat. Teď bych ti měla říct tajemství: Někde hluboko uvnitř jsou tví rodiče zklamaní. Jejich dcera, ta s tolika možnostmi, je tlustá, líná a nehodná dívka.

Ale já to všechno změním.

Očekávám od tebe hodně. Není ti povoleno jíst moc. Začne to pomalu: snižování příjmu tuku, čtení tabulek s nutričními hodnotami, zbavování se nezdravých, smažených jídel atd. Na chvíli bude cvičení snadné: nějaké to běhání, možná nějaké dřepy či cviky na břicho, nic vážného. Možná takhle shodíš pár kil z toho svého tlustého těla. Ale nebude dlouho trvat a nebude mi to stačit.

Budu od tebe očekávat, že si budeš počítat a zapisovat svůj příjem kalorií a že začneš cvičit více. Vnutím ti limit. Musíš to přijmout, protože mi nemůžes vzdorovat! Začínám se do tebe vkrádat. Hezky brzo, jsem s tebou neustále.Jsem s tebou, když ráno vstaneš a běžíč k váze. Ta čísla se stávají jak přáteli, tak nepřáteli a ty si stále jen zoufale přeješ, aby byly nižší než včera, než večer… Do zrcadla se na sebe díváš s hrůzou.Pícháš a strkáš do každého špeku a usmíváš se, když přejedeě rukou přes kost. Jsem s tebou, když si plánuješ den: 400 kalorií, 2 hodiny cvičení. Ja jsem ten, kdo takhle plánuje, protože odteď jsou mé myšlenky spjaty s tvými.

Sleduju tvé myšlenky po celý den. Ve škole, když ve své mysli bloudíš neznámem, dám ti něco o čem můžeš přemýšlet. Přepočítej si kalorie pro tento den. Je jich příliš mnoho. Zaplním tvou mysl myšlenkami na jídlo, tvou váhu, kalorie a na věci, na které je pro mne bezpečné myslet. Protože teď jsem už v tobě. Jsem ve tvé hlavě, ve tvém srdci a duši. Ta bolest z hladu, kterou předstíráš že necítíš, jsem já.

Hodně brzy ti říkám nejen to, co máš dělat s jídlem, ale i to, co máš dělat pořád. Usmívat se a přikyvovat. Dobře se prezentuj. Vtahuj sakra to tlusté břicho! Bože, jsi tlustá kráva!!!! Když je čas na jídlo, tak ti řeknu co dělat. Udělám to tak, že talířek salátu ti bude připadat jako jídlo hodné krále. Rozházim jídlo kolem a hle, vypadá to, jako bys něco snědla. Ani kousíček…jestli něco sníš, veškerá kontrola bude zničena.. TOHLE chceš??? Vrátit se zpět k té tlusté krávě, jíž jsi kdysi byla??? Přinutím tě zírat na modelky v časopisech. Ty nádherně hubené, s bílými zuby, modely dokonalosti, co na tebe hledí z těch lesklých stránek. Nechám tě myslet si, že nikdy nebudeš taková jako ony. Vždy budeš tlustá a nikdy nebudeš tak nádherná jako jsou ony. Když se podíváš do zrcadla, zdeformuju odraz. Ukážu ti obezitu a ošklivost. Ukážu ti zápasníka sumo namísto vyhladovělého dítěte. Ale to ty nesmíš vědět, protože kdybys znala pravdu, mohla bys opět začít jíst a náš vztah by se začal rozpadat.

Občas se z tebe stane rebel. Ačkoli ne moc často. Rozpoznáš rebelské vlákno, které zůstalo ve tvém těle a které tě dovede do temné kuchyně. Dvířka od kredence se oomalu a jemným vrzáním otevřou. Tvoje oči budou kmitat po jídlech,. které jsem držela z tvého dosahu. Najednou zjistíš, že tvé ruce tápají ve tmě po krabici se susenkami. Zhltneš je, mechanicky, ne kvůli jejich chuti, ale kvůli pocitu, že jdeš proti mně.. Sáhneš po další krabici a další a další. Tvé břicho se nafoukne a začne vypadat groteskně, ale ty stejně ještě nepřestaneš. A po celou tu dobu na tebe budu křičet ať toho necháš, ty tlustá krávo, ty opravdu nemáš žádnou sebekontrolu, budeš tlustá.

Až tomu bude konec, opět se obrátíš na mě a budeš žádat o radu, protože ty opravdu nechceš být tlustá. Překročila si základní pravidlo a jedla jsi a nyní mě chceš zpět. Poženu tě do koupelny, na kolena a přinutím tě hledět na dno záchodové mísy. Tvé prsty pošlu hluboko do tvého hrdla a s pořádnou dávkou bolesti tě zbavím přijatého jídla. Znovu a znovu to budeš opakovat dokud ze sebe nedostaneš jen vodu a krev. To budeš vědět, že je to vše pryč. Když potom stoupneš, budeš se cítit slabá. Ale ihned se postav! Ty tlustá krávo, vybrala sis život v bolesti!

Možná ta volba zbavit se té "pokrývky" je jiná. Možná tě nechám brát projímadla a nechám tě sedět v koupelně až do brzkých ranních hodin, kdy budeš cítit, jak jsou tvé vnitřnosti skrčené. Nebo možná tě jen nechám, aby sis ublížila sama. Mlátila hlavou o zeď dokud by tě nebolela jak čert. Řezání je taky efektivní. Chci abys viděla svou vlastní krev, jak stéká po tvé ruce. A v tom si uvědomíš, že přijmeš veškerou bolest, kterou ti nabídnu. Jsi v depresi, jsi naštvaná, máš bolesti.. snažíš se někoho přivolat, ale jakobys byla němá, nikdo neposlouchá? Kdo by se o tebe zajímal?!?!!Zasloužíš si to, můžeš si za to sama.

Oh, je to kruté? Chceš aby se ti to stalo? Jsem snad neférová? Dělám jen věci, které ti pomohou. Umožňuju ti přestat myslet na věci, které tě stresují. Vztek, smutek, zatracení a osamnění se mohou zastavit, protože já je vezmu pryč a naplním tvou hlavu kalorickýmy výpočty. Dám pryč i tvou snahu vyrovnat se svým vrstevníkům, snahu všechny potěšit. Protože teď jsem já tvůj jediný přítel, jsem ta jediná, kterou musíš potěšit.

Mám i svou slabou stránku, ale tu nesmíme nikomu říct. Pokud se rozhodneš proti mně bojovat, dostat se k někomu a říct mu, jak tě nutím žít, všechno se zničí. Nikdo to nesmí zjistit, nikdo nemůže rozbít ten krunýř, kterým jsem tě pokryla. Já jsem tě stvořila, tuhle hubenou, dokonalou dívku. Jsi moje, jenom moje. Beze mě nejsi nic. Tak se nesnaž mi vzdorovat. Když o tobě jiní mluví, ignoruj je. Zapomeň na ně, zapomeň na všechno co se tě snaží ode mě oddělit. Jsem tvá kladná stránka a míním to nechat tak, jak to je.


Upřímně, Ana

Chcete zhubnout? Dejte si pauzu!

24. prosince 2007 v 15:57 | http://www.zdravi.idnes.cz |  •Hubnutí
Krátká pauza během cvičení je prý mnohem účinnější na spalování tuků než trénink v jednom tahu. Američtí odborníci to zjistili během dlouhodobého sledování sportovců.

Běhání změní váš život k lepšímu

24. prosince 2007 v 15:45 | http://www.victorie.cz |  •Pohyb
Chcete mít lepší fyzičku, udržet si hezkou postavu, mít dobrou náladu a pocit, že děláte něco pro své zdraví?

Hubnutí obecně...

24. prosince 2007 v 15:41 | http://sportuzdar.blog.cz |  •Hubnutí

Zploštěte si břicho

Jak na trénink:
Smyslné protažení

Lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou a opírejte je celou ploskou chodidel o zem. Bedra přitlačte k zemi a ruce dejte v týl (a). Zatněte břišní svaly a zvedněte lopatky ze země (bedra přitom stále tiskněte k zemi). Pomalu přitáhněte levý loket k levému kolenu (b). S nádechem se přetočte do středové pozice, lopatky ještě nepokládejte a s výdechem přibližte pravý loket k pravému kolenu. Potom se uvolněte.

Pozdrav ještěrky
Lehněte si na břicho s nataženýma nohama a před tělem se zapřete o paže (a). Ujistěte se, že lokty leží přímo pod rameny, a zapřete chodidla o prsty. Zatněte břišní svaly a s pomocí paží zvedněte své znehybnělé tělo ze země. Hlavu držte v jedné přímce s osou těla a nenechte klesnout boky k zemi (b). V této pozici vydržte patnáct sekund, pak se pomalu vraťte zpět.

Úderný záklon
Sedněte si do sedu s nataženýma nohama a rovnou páteří. Špičky chodidel směřují ke stropu a napnuté paže zvedněte šikmo nahoru (a). Zhluboka se nadechněte, s výdechem přitlačte pupík k páteři a pomalu, obratel po obratli, se spouštějte k zemi (b). Tam se opět zhluboka nadechněte a s výdechem se stejně pomalu vracejte do výchozí pozice. Pupík stále tlačte k páteři.

Objevte cíl!
Když budete mít před očima jasný cíl, zabodujete rychleji.

Odměňujte se
Nestačí se rozhodnout pro ladné linie a vypravit se do posilovny. Kromě konečné vidiny si pro lepší odhodlání stanovte i malé dílčí cíle, jejichž průběžné dosahování vás bude hnát dál. První z nich může být třeba ten, že se přimějete cvičit třikrát týdně. Odměnit se můžete pedikúrou nebo kusem hořké čokolády.

Připravte si program
Šetřete si příjemné věci, které ráda děláte, až po posilování. Když budete cvičit s vidinou lahodné večeře, zábavné knížky nebo romantického filmu, který vás čeká po dokonalém protažení, půjde vám to daleko líp a neunavíte se tak rychle.

Poslouchejte energickou muziku
Ať už cvičíte doma, nebo zavařujete rotoped v posilovně, poslouchejte rytmem a decibely nabitou hudbu. Pomůže vám uvolnit nahromaděnou energii a udržet tempo. Speciální pásek pak poslouchejte i v případě, že cvičení budete muset jednou vynechat. Vaše tělo zareaguje podobně, jako byste v posilovně doopravdy byla.

Power jóga

Power jóga vznikla ve Spojených státech v 80. letech minulého století. Cvičení je založeno na pravidelném opakování základních jogínských pozic, ovšem v podstatně rychlejším sledu. Cvičí se v klidném, vzdušném a vyvětraném prostředí, ideální teplota je 25 stupňů. Nejlepší je cvičení ráno hned po probuzení nebo večer než jdete spát. Cvičení ráno vám dodá příjemnou energii na celý den. Půjdete-li cvičit večer unaveni, power jóga vám pomůže vaši energii obměnit a povzbudí vás na zbytek dne. Důležité je cvičit naboso, pro dobrý kontakt s podložkou. Velký propagátor power jógy u nás Vašek Krejčík doporučuje cvičit denně 15 až 20 minut. Pokud vám to nevyjde, zvolte si 2,3,4 dny v týdnu a věnujte se cvičení od 30 do 90 minut. Důležitá je pravidelnost a vytrvalost. Před lekcí nepijte a nejezte. Mějte prázdný žaludek a střeva, aby se energie nespotřebovala na trávení, ale využila se pro cvičení.

Vyzkoušejte
Jógové variace:
A pozice ve stoje - protahuje bedrokyčlostehenní sval, čtyřhlavý sval stehenní zadní nohy a posiluje přední dolní končetinu, svaly okolo kotníků a chodidla, formuje hýžďové svaly, protahuje boky, napomáhá k uvolnění ramen.
B trojúhelník - zlepšuje pružnost kyčlí, nohou, protahuje páteř, boky, klouby, modeluje boky, břicho.
C bojovník se spinální rotací - odstraňuje bloky v páteři, posiluje svaly trupu, příčný břišní sval.


Oblečení: ideální je volné, pohodlné oblečení. Hanka Kynychová cvičí v oblečení Puma, které navrhla milovnice jógy Christy Turlington
Na co pozor: nikdy se neocitněte na hranici bolesti, buďte trpěliví

První pomoc
Trápí vás bolesti hlavy, krční páteře a zad? Zkuste:
A pozice střechy - protahuje a zpevňuje ramena, záda, hrudník, protahuje svaly zadní strany dolních končetin. Obnovuje energii, uvolňuje ramena a napětí v oblasti krční páteře, čímž omezuje bolesti hlavy. Osvěžuje srdeční tep, mozek a nervový systém (necvičte na kluzké podlaze).
B balanční pozice - učí rovnováze, posiluje břišní svaly, posiluje spodní část zad.


Power jóga: modeluje a tvaruje tělo, upravuje množství podkožního tuku, vyrovnává svalovou dysbalanci, pomáhá při bolestech zad, učí dýchání

Protáhout a posílit
Pozice kobry je součástí Pozdravu slunci. Je to těžká a náročná pozice. Slouží k obnovení energie, odstranění únavy a protažení celého těla.
A pozice chaturanga - Václav Krejčík ji na svém DVD Poweryoga doporučuje jako výchozí pozici před kobrou.
B pozice kobry - protahuje hrudní část, usazuje obratle, posiluje břišní a zádové svalstvo, odbourává tukové polštáře, posiluje nervový systém.


Příbuzní: hard jóga therapy (nejblíže k józe). Dance jóga (spojuje pozice z power jógy, baletu, jazzu a moderního tance), Jógalates (power jóga a pilates)

Hubnutí a sport - Skvělá kombinace

24. prosince 2007 v 15:38 | http://www.relaxuj.cz |  •Pohyb
Znáte to, máte své oblíbené džíny, které se rok od roku "zmenšují". Přestože vypadají pořád zachovale a ráda byste je znovu oblékla, zůstávají ve skříni a v hloubi duše doufáte, že jednou je zase dopnete. Nechcete to už konečně změnit? Vyměnit posměšky za obdivné pohledy mužů i žen? Chce to jen trochu vůle a novou závislost… na sportu..

Kam dál